Nu, wat de tool volgens mij interessant maakt, is dat je door stukken tekst te selecteren, er zaken kan aan toevoegen, met name
- Annotaties (hiermee kan je niet alleen zelf geschreven tekst -uitleg of opmerkingen- toevoegen, maar ook links naar websites, foto's, enz. Voeg je de link toe van een YouTube-filmpje, dan wordt dat meteen zichtbaar in de annotatie).
- Vragen (zowel open als meerkeuzevragen --> waar je individueel feedback kan op geven)
Als docent moet je na het creëren van de tekst met annotaties/vragen, ook een klas aanmaken en er de tekst aan toewijzen (werkt heel eenvoudig). Curriculet genereert vervolgens een link die je aan je studenten doorgeeft. Zij hoeven er enkel op te klikken, een account aan te maken en ze kunnen meteen aan de slag.
Interessant om nog te vermelden, ten slotte, is het overzicht dat je nadien krijgt van het aantal juiste antwoorden per student (of per vraag) én de tijd die hij aan de tekst heeft besteedt...
Meer info over de werking is te vinden op de uitstekende site ICT-Idee van H. van Schie, waar ik deze tool trouwens leerde kennen!
Hieronder een screenshot van een tekst uit mijn cursus Frans voor het derde jaar "Logistiek Management" die aanvankelijk enkel in de syllabus stond, maar die ik nu heb aangepast naar een digitale versie. Wie de tekst in de tool zelf wil bekijken, met alle mogelijkheden, kan inloggen via deze link (gelieve geen antwoorden te submitten, aangezien de opdracht nog moet dienen :)
Om even een idee te geven: dit was de oorspronkelijke tekst... (net iets drukker :)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten